» » САБАҚ: Расул Ғамзатов «Ана тілі» өлеңі

САБАҚ: Расул Ғамзатов «Ана тілі» өлеңі


САБАҚ: Расул Ғамзатов
«Ана тілі» өлеңі
Мектеп: Ғибатолла Мәсәлімов атындағы орта мектеп
Мұғалімнің  аты-жөні: СыралиеваИнабат
Қатысқандар:
Қатыспағандар:

Сынып:  6
Осы сабақ арқылы жүзеге асатын оқу мақсаттары:
(оқу бағдарламасына сілтеме)
А/И 2.Шығарма композициясындағы белгілі бір  эпизодтыңалатын маңызына  негіздеме жасау.
Сабақтың мақсаты: Барлық оқушы орындайды:
Шығарма композициясындағы белгілі бірэпизодтың  алатын маңызына  негіздеме жасайды
Көпшілігі орындай алады:
Шығарма композициясындағы  эпизодка негіздеме жасай отырып, мысалдармен дәлелдейді
Кейбір оқушылар орындайды:
Белгілі бір эпизодка жасаған негіздемесін өмірмен байланыстыра отырып түсіндіреді.
Бағалау критерийлері:Шығарма композициясындағы белгілі бір эпизодтың маңызын түсінеді
Эпизодқа негіздеме жасайды.
Тілдік мақсат: Оқушылар орындай алады:
Айтылым ,жазылым тыңдалым, оқылым дағдылары жүзеге асады.
Пәнге қатысты сөздік қор мен терминдер:
Ана тілі,асау өзен,эпизод,композиция,синквейн
Талқылауға арналған сұрақтар:
Ана тілі деп қай тілді айтамыз?
Ана тілдің сен үшін маңызы қандай?
Ана тілі дегенде ойыңа не келеді?
Ана тілінің қоғамдағы рөлі қандай?
Құндылықтарға баулуЗайырлы қоғам және жоғары руханият, Ортақ тарих, мәдениет және тіл
Пәнаралық байланыс:Қазақ тілі
Алдыңғы оқу:Әлем әдебиеті
   Сабақ барысы
Жоспарланған  уақытЖоспарланған жаттығу түрлеріРесурстар
 Сабақтың басы 7мин
Ширату
 «Шаттық шеңбері»
Оқушылар  ортаға дөңгеленіп тұрып, тіл туралы  бір сөзбен айтып шығады.
Топтарға бөлу/
«Ой шақыру»
Оқушылар тілдің қасиеті туралы топтастырып шығады.
қатынас құралы
Ана тілі
Мемлекеттік тіл         
                                                                  
рухани
       бай тілқұндылық
Топтастыру арқылы оқушылардың зейіндерін шоғырландыру үшін мынадай сұрақтар беремін:
1.Ана тілі деп қай тілді атаймыз?
2.Ана тілінің маңызы туралы не білеміз?
3.Ана тілінің қоғамдағы рөлі қандай?
4.Ана тілі туралы  қандай ақын- жазушылардың  шығармаларын білесің?

                         Ортасы
                         7мин
              
1- тапсырма
Жұптық жұмыс
Ақынның айтпақ ойынайтады
 «Баспалдақ» әдісі
Өлең шумағын дауыстап оқиды
Өлең шумағыніштей оқиды
Өлең

Әр баспалдаққа   үш шумақтан бөліп тастаймын
Дескриптор:
-Өлеңді іштей түсініп оқи алады.
-Шумақпен дауыстап оқи алады.
-Ақын ойын анықтай алады.
ҚБ:

7 мин
                    7мин
                      
2- тапсырма
Топтық жұмыс:
Өлең мазмұны бойынша  «Үш қадам»  кестесін  толтырыңдар
1-қадам2-қадам3-қадам
Өлеңде көтерілген мәселелерді анықтауҚазіргі таңда бұл мәселелер өзекті ме?Неліктен?Автордың бұл мәселені көтеру себебі қандай?
Дескриптор:
-Өлеңде көтерілгенмәселені анықтай алады.
-қазіргі таңдағы өзектілігін айқындай алады.
-автордың  мәселені көтеру  себебін болжай алады.
ҚБ        
3-тапсырма
Топтық жұмыс
«Шың әдісі»
(үш топқа  өлең шумақтары таратылады.Әр шумақтағы ойдыңнегізгісін алады. Шумактағымаңызды  жолдарды, маңызды ойларды  тауып, содан негіздеме шығарады және түйінін айтады.
Дескриптор:
-Әр шумақтағы ойдың негізгісін  ала біледі.
-шығарма түйінін таба алады.
- таудың қатпарларынатүйінді орналастырады
ҚБ: «Жарайсың! Өте жақсы! Дұрыс-ақ!» немесе «Жақсы, дегенмен тағы да бір анықтап қарап жіберші», «Бүгін кешегіден де белсенді болдың».
Оқулық armanpv.kz 175 бет
7мин4 -тапсырма
Жеке жұмыс
«Синквейн» әдісі
Бес жолды өлең құрастыру
Синквейн француздың «бес» деген сөзінен шыққан, яғни бес жолды өлең жазу әдісі.
- Бірінші жолда - тақырып бір сөзбен беріледі (зат есім)
- Екінші жолда - тақырып екі сөзбен сипаттау (сын есім)
- Үшінші жолда - тақырыпқа қатысты қимыл атауынан үш сөз жазу. (етістік)
- Төртінші жолда - 4 сөзден тұратын бір сөйлем.
- Бесінші жолда - тақырып мәнін ашатын бір синоним сөз.

Дескриптор:
-Тақырыпқа сай бес жолды өлең құрастыра алады.

Соңы
                 5 мин
Кері байланыс
«Борт журналы»
«Борт журналы» - тақырыпты оқып үйренуде өз ойларын жазуға үйретудің әртүрлі әдіс-тәсілдерін қамтитын  жалпылама атауы. «Борт журналы» қарапайым түрде мәтінді оқу алдында және оқу материалымен танысқан соң қолданылады. Оқушылар келесі сұрақтарға жауап жазады:
        
      берілген тақырып бойынша маған не белгілі? Мен не білемін?
Мәтіннен қандай жаңалық туралы білдім?



Қосымша мәлімет: Алғашқы өлеңдерін 1932жылдан бастап жаза бастады. 1937 жылдан бастап, республикалық авар газетінде өлеңдері жарияланды. Авар тіліндегі алғашқы кітабы 1943 жылы жарық көрді. Ол авар тіліне А.С.Пушкин, М.Ю.Лермонтов, С.Есенин, В.Маяковский шығармаларын аударды.Р.Ғамзатовтың «Менің Дағыстаным» атты кітабы әлем әдебиетінің таңдаулы үлгілерінің бірінен саналады. «Жарық жұлдыздар», «Тау қызы», «Менің атам», «Биік жұлдыздар», «Жазулар», «Сонеттер» және т.б. шығармалары қалың оқырман көңілінен шықты.
Саралау – оқушыға мейлінше қолдау көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Қабілетті оқушыға тапсырманы қалай түрлендіресіз?Бағалау – оқушы білімін тексеруді қалай жоспарлайсыз?
Пəнаралық байланыс – Денсаулық жəне қауіпсіздік, АКТ-мен байланыс. Құндылықтармен байланыс
Қабілетті оқушы: берілген тапсырмаларға сәйкес топтық жұмысты орындайды, алған білімдерін күнделікті өмірде қолдана біледі, білімдерін саралай алады.
Қабілеті орташа оқушы: Сабақ мақсатына сай тапсырмалар орындайды, өз ойларын саралай алады.
Қабілеті төмен оқушы: Сабақ мақсатына сай жеке сұрақтарға жауап береді, мұғалімнің қолдауын алады.
 «Екі жұлдыз, бір тілек», «Бағдаршам», «Мадақтау сэндвичі»,  «Жарайсың! Өте жақсы! Дұрыс-ақ!» немесе «Жақсы, дегенмен тағы да бір анықтап қарап жіберші», «Бүгін кешегіден де белсенді болдың» Ақынның өлеңдері арқылы ана тілін сүюге деген сүйіспеншіліктерін өлең арқылы дәлелдей отырып, ұлтжандылыққа тәрбиелеу. Ана тілінің құдіретін, қасиетін үлгі ету. Туған тілге деген сезімдеріне түрткі жасау.
Рефлексия
Сабақтың мақсаты мен оқу міндеттері орындалды ма?
Бүгін оқушылар не үйренді?
 Сабақ қалай өтті, қандай деңгейде өтті? Жоспарланған саралау жақсы іске асты ма? (тапсырмалар сəйкес болды ма?)
Уақытты қалай пайдаландым?Жоспарыма қандай өзгеріс енгіздім жəне неге?
Бүгінгі сабақ бойынша оқу мақсатына сай, әдіс-тәсілдерді қолдана білдім.Сабақ бойынша оқушылар Расул Ғамзатовтың өлеңімен танысты. Сабақ өз деңгейінде өтті деп ойлаймын. Тапсырмалар жоспарға сай алынды деп ойлаймын. Уақытты тапсырмаларға сәйкес тиімді қолдана білдім.
Жалпы бағалау
Сабақта ең жақсы өткен екі нəрсе (оқыту мен оқуға қатысты)?
1:
2:
Сабақтың бұдан да жақсы өтуіне не оң ықпал етер еді (оқыту мен оқуға қатысты)?
1:
2:
Осы сабақтың барысында мен сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістіктері/ қиыншылықтары туралы нені анықтадым, келесі сабақтарда не нəрсеге назар аудару қажет?
23 сәуір 2019 ж.9080